Maminky nešilte
17.12.2009
Maminky, nešilte!
aneb kočičí pogrom
Milé maminky – stávající i nastávající… vzhledem k tomu, co se poslední dobou děje okolo těhotenství, porodu a následné výchovy dětí, pocítila jsem potřebu napsat pár slov. Pokud pomůžou byť jen jedné z Vás rozhodnout se sama za sebe, za své dítě a za své zvířátko, nebyl to ztracený čas.
Co se třeba představit? Jmenuji se Markéta, je mi 32 a momentálně jsem matkou čtyřletých dvojčátek a jedenáctiměsíční holčičky. K tomu jsem ještě kočičí mámou šesti svých a pěti depozitních kočiček za OS Kočičí naděje, a v neposlední řadě také psí mámou dvou feneček a jednoho pejska . Mé depozitování je samozřejmě v současné době omezené a je podřízeno možnostem, které mám při výchově dětí, prostoru, financím.. Většina lidí, co mají nějaké zvířátko, vědí, o čem mluvím. Do jiného stavu jsem nemohla přijít pět let – až po druhém mimoděložním těhotenství jsem zašla do centra reprodukční medicíny, kde mi zjistili srůsty na vejcovodech, způsobené pravděpodobně už v dětství nějakým skrytým zánětem.. Po celou dobu mého snažení o miminko to byly právě naše kočičky, které mi děti nahrazovaly a vůbec si neumím představit, že bych je měla dát pryč jenom proto, že nakonec se těhotenství zadařila. Mimochodem, na dotaz ohledně koček a těhotenství v již zmíněném centru reprodukční medicíny paní doktorka, co mi udělala tu krásnou životadárnou „směs“, jen mávla rukou – pověry, sama mám doma čtyři kočičky..
Díky depozitování se poslední dobou setkávám s jedním opravdu zvláštním fenoménem – odkládání koček (psů, křečků, papoušků, prostě zvířátek) dívkami či ženami, které zjistí, že jsou těhotné. Důvody jsou zřejmé – tlak okolí (snad stokrát jsem také slyšela otázku „A kam dáš kočky?“ Proboha kam bych je měla dávat??? Vejdou se nám přece domů, i když nás bude víc), rady rádobylékařů (znáte tu situaci, když Vám doktor zjistí vysoký tlak a v tu ránu Vám zakáže pít, kouřit a nakáže zhubnout? Když jste těhotná a přijdete k takovému chytrolínovi, nakáže Vám zbavit se zvířete) a v neposlední řadě pochopitelný strach maminky, aby miminko nemělo alergii, nebo epilepsii, nebo aby se nenarodilo poškozené z důvodu toxoplazmy – vždyť poslední dobou je toho všude okolo tak moc! Holky zlatý, přemýšlely jste o tom? Neberete to prostě tak, že jste někdy něco někde zaslechly..? Nenapadlo Vás, že by to třeba mohl být začarovaný kruh?
O toxoplasmóze už se toho napsalo a nařečnilo strašně moc a hysterie nepřestává.. je to noční můra každé těhotné, přitom stačí tak málo, ostatně jako se chráníte před každou jinou nemocí, ať už je to žloutenka a podobné. Stačí zvýšená hygiena. Opravdu stačí. Mimochodem, která maminka ví, že aby dostala toxoplasmózu od kočky, musela by sníst osmačtyřicet hodin odleželý exkrement nakažené kočičky? Dobrou chuť!! Pokud si po každém čištění záchodku člověk umyje ruce, nakazit se toxo je v podstatě nemožné.. Na druhou stranu, když mícháte směs na karbanátky, ochutnáváte syrovou směs? Olizujete prsty? Pak vítejte v toxoklubu!!
Asi největším strašákem maminek je alergie a epilepsie. Obecně rozšířený názor totiž je, že obé je způsobeno přítomností koček (zvířátek). Já bych na to tedy selským rozumem nazírala obráceně. Dám malý příklad, jak to myslím – i já absolvovala se všemi třemi dětmi nespočet kojeneckých poraden, v prvním roce jsem jezdila k panu doktorovi snad každý měsíc. Občas dostaly očkování nebo přeočkování. Víte, jak funguje očkování? Hezky česky: ve vakcíně je obsaženo trošíčku bacilů a jiných sajrajtů, co způsobují nemoci, proti kterým je dítě očkováno. Jen tak málo, aby si organismus dítěte vytvořil protilátky a až opravdu nemoc udeří, dítě se dovede bránit samo. Může mi teda někdo vysvětlit, jak si má miminko udělat protilátky na alergii, když žije v dezinfekcích prostorách, pejsků a kočiček se nemůže ani dotknout (nesahej na TO, třeba TO má nějakou nemoc) a každé jablko utržené ze stromu ze zahrádky si musí umýt? V tuhle chvíli je třeba asi říct „méně je někdy více“ nebo snad „všeho moc škodí“? Čili, podle mého (a ehm, jedné studie na internetu) v době, kdy je miminko v bříšku a okolo maminky se ochomejtá jedna nebo dvě kočičky (nebo tři, nebo čtyři ), automaticky se vytváří návyk na alergeny, které jsou po narození miminka už neškodné. U nás to tak funguje a jsem za to moc šťastná. Moje známá
(nemůže to být kamarádka, nemáme žádné společné zájmy) čeká třetí miminko. V předchozích dvou těhotenstvích byl její nejlepší kámoš akorát tak Bref, a z její podlahy by se dalo jíst (bez mučení se přiznám, že tohle u nás opravdu nehrozí Prase ale taky nejsem ) Teď se dívá na to, jak si její desetiletý syn docela samozřejmě píchá sám injekce a inhaluje, protože je těžký alergik a astmatik. Jeho starší brácha je na tom lépe, musí jen občas inhalovat. Přesto známé nic nedošlo a třetí těhotenství jede podle stejného scénáře..
Kdo nemá zvířátka, nemůže pochopit, o co přichází.. Sledovat ta mláďata – lidská i zvířecí – jak mají k sobě blízko.. jeden se učí od druhého, jak se mají k sobě chovat a ať už se Vám to líbí nebo ne, opravdu platí, že kdo nemá rád zvířata, nemá rád lidi. Kdo by chtěl, aby z jeho dítěte byl nepřizpůsobivý jedinec, který je třeba schopen postřílet své spolužáky? (to byl proboha jen příklad, prosím neberte to tak, že tvrdím, že kdo nemá zvíře, bude brzo střílet na lidi). Proto prosím a apeluji za Váš zdravý rozum, nic se nemá přehánět, ani z jedné ani z druhé strany.. Sbírejte informace (na netu je jich plno, za kočičí weby můžu nabídnout web kočky Adélky nebo portál Kočky on-line), diskutujte, ptejte se a utřiďte si své názory. Vím, že těhotenství je „jiný stav“, také jsem brečela u reklam na prací prostředky, měla pocit, že když ve dvacátém týdnu těhotenství nenakoupím dítěti oblečení na první půlrok, bude chodit nahaté, a nutně jsem potřebovala vybrat kočárek už v pátém měsíci.. Ale ve vztahu k mým chlupatým miminkům se nic nezměnilo. Nikomu nevnucuji lásku ke kočkám, neříkám honem si pořiďte zvíře, nebo bude celý život plakat nad svým zkaženým dítětem, stejně jako si myslím, že černá kočka přináší štěstí do domu a ne smůlu.. Nevěřím, že když rozbiji zrcadlo, že prožiju sedm let neštěstí, nevěřím, že svatba v máji znamená smrt nevěsty a nezabývám se woo-doo. Jsem možná i normální :)
A ještě jedna prosba na konec – pro všechny, kteří vezmou mé zamyšlení za své – nemám nic proti dalšímu publikování, spíš budu ráda. Zříkám se tímto všech autorských práv a jakékoliv další rozšiřování video i audio stopy budiž pochváleno Přeji hezký den všem!
Markéta
P.S.: fotky jsou všechny autentické – mé a mých dvou super kamarádek Lucky a Lucky (s tak velkým srdcem, že se tam vejdou nejen děti, ale i kočičky)
Markéta M.

Přehled komentářů
Pekny clanek !
(Paja, 25. 05. 2010 08:03)
Zdravím všechny, pred 17 lety jsme si jako deti domu vymruceli kocoura (mimochodem stale je zivej a zdravej :) ) a od te doby jsem kockam uplne propadla. Co jsem se pak odstehovala, poridila jsem si dve uzasny koceny, ktery miluju a nikdy bych je nedala pryc. Rozhodne az budu tehotna, budu se s nimi mazlit o to vic a az by bylo miminko na svete, verim se koceny budou ochranovatelky toho naseho miminka. Nastesti jsem se v blizkem okoli nesetkala s nazorem "Nezlob se, neprijdem kvuli kockam". Kdyby jo, asi bych hodne prehodnotila vztah s temito lidmi.
Zdravim :)
Pravda
(Jana, 12. 04. 2010 20:12)
Dobrý den, souhlasím s paní Markétou, sama mám čtyři roky kočičku, a teď máme roční holčičku a nikdy mě ani nenapadlo, že bych měla dát micinu pryč, protože budeme mít dítě a nechápu ty lidi, co takhle přemyšlí a zbavují se svých zvířátek jen proto, že budou mít dítě. Nedávno jsem četla inzerát na kočičku, prodej z důvodu očekávání miminka, to mi přišlo opravdu k pláči. Přece si pořizujete zvířátko s tím, že mu chcete dát lásku, péči, šťastný domov a budete si přát, aby s vámi žilo co nejdéle, já sama to tak cítím, svoji kočičku miluji a jsem šťastná, že ji mám... J.
Krasně sepsané
(Zuza, 02. 03. 2010 12:34)
Ve článku jsem se viděla jako v zrcadle - přesně moje názory! S těma maminkama je to těžký. Kolem mě jich je hromada, ani ne takových, kterých by kočku vyhodily kvůli dítěti, ale spíš takových, které k nám přestali chodit hned po tom co zjistili, že jsme si pořídili kočku. Omluva vždy: "Víte, my se bojíme kvůli malýmu..."
Ale nejlepší byla moje sestra, když byla těhotná (má doma 2 kočičky). Když jí někdo řekl, aby se zbavila koček. Tak ona se zamyslela a s takovým vědoucím výrazem odpověděla: "No vidíš, to mě ani nenapadlo. Tak to je teda průšvih. Co s tím teď? Nevzal by sis, prosím tě, alespoň jednu kočičku? Moc bys mi mohl." Já šla vždycky do kolen a ten člověk už nikdy o kočkách neřekl ani popel.
Ale někdy obdivuju, co si kočičky nechají od malé neteře líbit.
pro Dádu
(iva, 04. 01. 2010 10:40)
Dádo.....mourinka už je v novém domově a je štastná,je jí tam určitě líp,než doted,kde byla..protože jestli se někdo dokáže zbavit kvůli miminku mourinky a kocoura s PP si nechat,ten je přece čistokrevný a tak smí být doma s miminkem,tak je podle mě mourince ted jako v nebi,než u těch lidí...ani bych je lidmi asi nenazývala..ale nechci tu být sprostá...takže mourinka je zachráněná...
Děkuju
(Zuzka, 31. 12. 2009 12:59)
Sama jsem bezdětná se dvěma kočkama, marně jsem vysvětlovala švagrové, že v časopise Maminka nepíšou jenom absolutní pravdy (nejen o kočkách, na ten časák mám pěknou pifku:-) ) a Váš článek je balzám na duši - včetně fotek. Mimochodem, koukala jsem na tu rodinu.cz a naštěstí je evidentně víc kočkomilných těhulek a maminek, než jsem si myslela. Díky a hodně štěstí a zdraví Vám i zvěři v roce 2010
Potkani maminko :o)!
(Dáda, 25. 12. 2009 21:55)
Já mám k hlodavcům velmi vřelý vztah.A vůbec si nemyslím, že by byly nečistotní. Většina zvířátek totiž čistotná je od přírody, bohužel jim to leckde lidi neumožní!
Ivo, pokud by ta mourinka měla jít na ulici, tak se ozvěte. Přece jí tam nenecháme!!!!
Děkuji za článek
(maminka (zatím jen potkaní), 22. 12. 2009 13:30)
Ahoj, tenhle web je sice pro kočkomily, zatímco já "ulítávám" spíš na hlodavcích, ale i tak si dovolím poděkovat za článek, kde je podle mého napsáno mnoho pravdivého. Několikrát jsem na různých webech četla, že se někdo potřebuje zbavit zvířat, protože čeká rodinu... Opravdu nepochopím, co je to za lidi. Pokud mají opravdu problém s tím, aby jejich miminko vyrůstalo vedle zvířete, tak měli především umět přemýšlet dopředu a uvědomit si, že jednou to dítě zřejmě přijde a zvířátko bude muset jít pryč, čili si jej vůbec nepořizovat. Postup zvíře, pak dítě = zvíře pryč, je podle mě čiré sobectví. Sama mám doma 2 potkany a byť jsou pro mnohé lidi obrazem špíny, tak jsou neskutečně čistotní; jsem teď ve druhém měsíci a opravdu si neumím představit, že bych ty tvorečky, jejichž důvěru a lásku jsem si krůček po krůčku získala (a kteří mi byli antistresem v době, kdy se mi nedařilo otěhotnět), měla kvůli dítěti vytrhnout z prostředí, na které jsou zvyklí a v němž se cítí bezpečně.
Kristýnko,
(Markéta, 20. 12. 2009 20:05)
mimoto, že se jmenujete stejně jako moje dcérenka :-)) jste sama úžasná.. moc jsem o Vás slyšela, co všechno jste s manželem schopni pro opuštěňátka udělat, i od mojí mamky :-)) Moc Vám držím pěsti, ať je TOHO co nejmíň!!! Moc díky za všechny ty zachráněné kožichy!!!
super
(Kristýna Kacálková, 20. 12. 2009 14:24)
Super, super, super, tohle tady chybělo. Dětičky nemám, ale s neuvěřitelnými názory maminek a těhulek se setkávám stále. V sobotu na veterině jsme řešili opět vyhozenou kočičku na mráz, jen proto, že se blížilo narození dítěte v rodině.
???
Markéto, výborný článek!
mám radost
(Markéta, 18. 12. 2009 21:53)
fakt mám radost, že jste se s tím tak ztotožnily.. :-))
super čtení
(Jarča, 18. 12. 2009 21:06)
Bezva článek, chtěla jsem ho poslat jedné kamarádce, ale bojím se, aby to nevzala jako provokaci. Já jsem ve 25 tt a kočku bych kvůli tomu pryč nedala. Po čištění wc si meju ruce, bobky hážu lopatkou rovnou do našeho WC a s kočkou se mazlim a hraju si, jako do doby před otěhotněním. Když jsem kamarádku (toho času asi ve 20 tt) zvala na návštěvu, řekla mi, ať se nezlobím, ale že nepřijde, protože jí doktorka řekla, ať se vyhýbá kontaktu s kočkama =0( takže nedorazila i přes to, že jsem oponovala tím, že má další kámoška má 4 kočky v paneláku a zdravé miminko k tomu. Lékařská osvěta zafungovala =0)
......
(Ivca, 18. 12. 2009 18:05)
Moc krasně napsané a ty fotky jsou prostě boží :)
Skvělý článek
(Iveta, 18. 12. 2009 17:33)
Markétko je to absolutně super článek a mluvíte mi z duše. Já sice otěhotnět nemůžu a nepomohla mi ani návštěva spec. centra, ale ani jednou mě nenapadlo, že bych se měla zbavit zvířat. Jsou to stejní rodinní příslušníci jako my.
Markétě
(janako, 18. 12. 2009 16:10)
Markéto - mluvíte mi z duše, kéž by bylo co nejvíc tak osvícených ženských. Kromě zdravotních hledisek / že by nebylo tolik alergií, když by byly děti "trénovány" od mala stykem se zvířátky/ je důležité i to, že takové děti určitě nebudou zvířatům v budoucnu ubližovat. Navíc život dětí se zvířátky je mnohem bohatší, děti tím získávají, mnohému se učí a od mala jim to přijde normální, že lidé se zvířátky žijí. Napsala jste to moc pěkně a výstižně. Fandím Vám a díky za to, že takoví lidé jako Vy jsou. Když vidím, čeho jsou některé budoucí maminy schopné, tak mi to hlava nebere. Díky, díky za tenhle článek!
moc díky!
(Markéta, 18. 12. 2009 16:07)
Holky, moc díky za pozitivní komentáře, vím, že je spousta lidí, kteří mají stejný názor jako já.. jen ti druzí jsou asi halt víc vidět... Ivo, ten článek jsem taky četla - na Adélce a byla to ta poslední kapka.. proto jsem se rozhodla hodit trochu zamyšlení "na papír".. Jinak poslala jsem to i na rodina.cz, upřímně, tam moc pozitivních a souhlasných komentářů nečekám :-D
MOC HEZKY NAPSANO
(MARINA, 18. 12. 2009 15:53)
AHOJ JSEM MOC RADA ZE JSI TOTO NAPSALA SAMA JSEM VYRUSTALA MEZI KOCKAMA MOJE DETI MEZI KOCKAMA A KOCKY NADAlE CHOVAM DO NEDAVNA JSEM MELA 2 KOCICKY (JEDNA ZEMRELA) A TED JSEM SI KE 3 DETEM PORISILA I PEJSKA,VZIVOTE ME NENAPADLO DAT KOCKY PRYC JEN KVULI DETEM,NIKDY JSEM SE NABALA ANI NA OKAMZIK ZE BYSME NECO MOHLY CHYTIT A TAKOVE TY MAMINKY CO SE ZBAVI ZVYRETE JEN CO OTEHOTNI TEM BYCH NABILA A TO DOSLOVA A MUJ NAZOR JE ZE NIKDY TO ZVIRE NEMOHLI MIT RADI JINAK BY SE LEPE INFORMOVALI A TUDIZ ZJISTILY ZE JIM NIC NEHROZI.ME TAKE BYLO PARKRAT RECENO A KAM DAS KOCKY?NA TYTO OTAZKY JSEM RAZNE ODPOVIDALA A LIDI S OPACNYM NAZOREM ODESILALA DO PATRICNYCH MIST :-)).......SNAD TO KONECNE OTEVRE OCI TEM CO BEROU KOCKE NEBO ZVIRE JAKO NEPRITELE DETI AHOJ M.
Markéto,jste úžasná
(Iva, 18. 12. 2009 15:19)
milá Markéto,četla jsem váš článek a jsem úplně nadšená vším,co jste v něm napsala a do posledního písmene s vámi ve všem souhlasím,sama mám 3 děti a 4 kočičky a o to víc mě strašně moc rozčiluje,to co se v poslední době děje kočičkám těhotných žen,hlavně na K-O,,,ted se jedna paní zbavila roční mourinky,aby její čerstvě narozená dvojčátka nic nechytla a zbavila se jí fakt děsným způsobem,až z porodnice,kočka musel ihned pryč a jestliže si jí nikdo nevezme,jde na ulici..ale britského kocoura si nechala,protože ten je s PP a od něj tedy přece děti nic nechytí......staršné,proto se doslova modlím,aby si váš článek přečetlo,co nejvíce lidí a hlavně maminek a dostali už konečně všichni rozum....moc vám za tento článek děkuji a i za všechny kočičky,kterým to třeba pomůže zachránit domov...Iva